Škoda Auto představí zcela nové kompaktní SUV pro indický trh
Jako další krok k významnému posílení prodejních aktivit v Indii oznámila společnost Škoda Auto uvedení zcela nového kompaktního SUV, které doplní stávající modely Slavia a Kushaq. Důležitý chystaný model pro oblíbený segment kompaktních vozů – vyvinutý i vyrobený v Indii – upevní pozici společnosti Škoda Auto na tomto trhu a dále urychlí její strategii internacionalizace. SUV s délkou pod 4 metry bude mít premiéru v Indii v první polovině roku 2025.
"Indie je pro globální růst společnosti Škoda Auto klíčová, a to jak z hlediska velikosti samotného trhu, tak z pohledu vývojové a výrobní základny pro naši expanzi na nové trhy včetně regionu ASEAN a na Blízký východ. Od roku 2021 jsme svá prodejní čísla v Indii více než zdvojnásobili a nyní podnikáme další krok k rozšíření řady modelů, které jsou určeny pro zákazníky v Indii i v dalších zemích. Zcela nové kompaktní SUV, které dorazí na trh v roce 2025, vstoupí do velmi oblíbeného segmentu. Jsem přesvědčen, že rozšiřující se portfolio značky Škoda podpoří náš cíl zvýšit podíl koncernu Volkswagen na indickém trhu do roku 2030 na přibližně 5 procent." Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto
"Značka Škoda kráčí mílovými kroky i v celosvětovém měřítku. V roce 2023 jsme v porovnání s rokem 2022 rostli o 18,5 %. Indie je pro náš růst důležitým trhem. Nedávno jsme překonali hranici 100 000 prodaných vozů za uplynulé dva roky – a to díky lokálně vyvíjeným a vyráběným modelům Slavia a Kushaq. Zcela novým kompaktním SUV posilujeme v Indii svoji pozici a zdůrazňujeme význam této země pro naše plány v oblasti internacionalizace. Společně s modely Kushaq a Kodiaq budeme mít v Indii k dispozici ještě lepší portfolio vozů SUV, což je klíčový segment, který tvoří více než 50 % trhu."
Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro Prodej a marketing
"Po úspěchu modelů Slavia a Kushaq rozšíříme svůj záběr o zcela nové kompaktní SUV, které se zaměří na největší segment indického trhu. Naše pokročilé znalosti v oblasti výzkumu a vývoje v Indii nám již umožnily začlenit do výroby součástky a komponenty s vysokým podílem lokalizace. S novým kompaktním SUV tuto strategii posouváme dále – a to systematickým rozvojem sítě místních dodavatelů schopných vyrábět díly světové úrovně i kvality za konkurenceschopné ceny. Naším cílem je aktivně se podílet na rozvoji místního automobilového trhu. I nadále se soustředíme na expanzi a další posílení širokého portfolia koncernových modelů v Indii." Piyush Arora, generální ředitel společnosti Škoda Auto Volkswagen India
Kompaktní SUV pro nové cílové skupiny
Nový model se stane základem nabídky značky v Indii. Jeho cílem bude
získávat nové skupiny zákazníků v nejdůležitějším segmentu kompaktních
vozů. S délkou necelých 4 metrů má toto SUV možnost využít zvýhodnění,
které je v Indii určeno právě pro automobily do 4 metrů.
Společnost Škoda Auto se rozhodla aktivně zapojit zákazníky a příznivce
do uvedení nového vozu tím, že spustila anketu pro výběr jeho názvu
#NameYourSkoda. Automobilka veřejnosti odhalila sedm obchodních
označení, která pro tento účel registrovala, ale své zákazníky rovněž
vyzývá, aby k pojmenování nového kompaktního SUV zasílali i své návrhy.
Konečný název bude oficiálně oznámen v závěru tohoto roku.
Modelová řada na platformě MQB-A0-IN, vyvinutá a vyráběná v Indii, se rozšiřuje
Nové kompaktní SUV bude třetím automobilem značky Škoda na platformě
MQB-A0-IN. Díky tomu nabídne totožnou DNA značky Škoda projevující se
špičkovou jízdní dynamikou a bezpečností – stejně jako tomu je
i u dalších dvou lokálně vyvíjených a vyrobených modelů Slavia a Kushaq.
Tento jednotný konstrukční základ byl společně vyvinut týmy v Indii
a České republice se zaměřením na vysokou úroveň lokalizace, nízké
provozní náklady a snadnou výrobu. Jedná se o první platformu, kterou
společnost vyvinula mimo Evropu a která je navržena pro potřeby
indického trhu. Zároveň umožňuje použití úsporných motorů a pokročilých
bezpečnostních systémů specifických pro místní podmínky a také plnění
nových a přísnějších indických bezpečnostních a emisních norem.
Platforma MQB-A0-IN již prokázala své přednosti v Indii i ve světě.
Modely Kushaq a Slavia získaly v říjnu 2022 a v dubnu 2023 v nárazových
testech Global NCAP plných 5 hvězd za ochranu dospělých i dětských
pasažérů. V Indii se jednalo o první vozy, které byly takto otestovány
podle tehdy novějších a přísnějších zkušebních protokolů, a byly také
první, které získaly 5 hvězd za hodnocení bezpečnosti dospělých i dětí.
Indie je zásadní součástí strategie internacionalizace společnosti Škoda Auto
Aktivity na indickém trhu hrají důležitou roli ve firemní strategii Next
Level – Škoda Strategy 2030. Společnost si klade za cíl prodávat
v Indii do roku 2026 ročně 100 000 vozů, stát se do roku
2030 nejprodávanější evropskou značkou a v rámci odpovědnosti za tento
region dosáhnout pro všechny značky koncernu Volkswagen pětiprocentního
podílu na trhu. Škoda Auto významně rozšiřuje svou strategii
internacionalizace a využívá synergií při exportu vozů vyrobených
v Indii do regionu ASEAN a na Blízký východ.
TZ Škoda Auto