Nový Golf R přijíždí na start: Světová premiéra nejvýkonnějšího sériového Golfu všech dob
TSI o výkonu 235 kW (320 k): Golf R zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 4,7 sekundy. R-Performance Torque Vectoring: Golf R sériově s novým pohonem všech kol. Nový etalon jízdní dynamiky: Pohon všech kol a podvozek jsou poprvé síťově propojeny.
Volkswagen dnes slaví světovou premiéru nového modelu Golf R. A již ve čtvrtek 5. listopadu ráno začne v Evropě předprodej vrcholné verze Golfu s nejvyšším výkonem 235 kW (320 k) 1.
První Volkswagen s novým pohonem všech kol
Golf R je tradičně
nejvýkonnější verzí historicky nejúspěšnější modelové řady značky Volkswagen. Golf
R měl vždy pohon všech kol, vždy nabízel pozoruhodnou dynamiku, jeho design byl
vždy exkluzivní, což platí i pro jeho výbavu, a po technické stránce byl vždy
majákem své třídy - třídy Golfu. A tak je tomu i tentokrát. Golf R přijíždí
v závěru roku 2020 na start jako první Volkswagen s novým pohonem všech
kol: "4MOTION s funkcí R-Performance Torque Vectoring". Inteligentně síťově
propojený systém zpřístupňuje novou dimenzi jízdní dynamiky.
Volkswagen poukazuje novým sportovním vozem na mimořádně velký potenciál modelu Golf, vyráběného již v osmé generaci. Ikona kompaktní třídy s výrazně více než 35 miliony vyrobených vozů pokrývá nyní rozsah výkonů od 66 kW (90 k) 2 do 235 kW (320 k) nového Golfu R.
Zákazníci mohou objednávat vozy Golf s motory na benzin (TSI), naftu (TDI) včetně nejmodernějšího systému Twindosing, i na zemní plyn (TGI) 3, ale také s 48V mild hybridními (eTSI) nebo plug-in hybridními pohony. Golf jako jeden z mála velkosériově vyráběných modelů na světě překračuje hranice jednotlivých segmentů díky tak širokému spektru variant ve spojení s čistým a moderním designem.
Nad všemi dosavadními verzemi stojí nyní nový Golf R - dosud nejvýkonnější varianta modelové řady Golf. Svou technikou pohonu překonává všechno, co bylo do současnosti pod označením Golf uvedeno na trh. Pátá generace sportovního vozu zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 4,7 sekundy.
Při 250 km/h ukončí další akceleraci elektronický omezovač. Zákazníci si však mohou na přání objednat Golf R také s paketem "R Performance". V tomto případě se nejvyšší rychlost zvýší na 270 km/h. Pozoruhodné jízdní výkony však zdaleka nejsou jediným faktorem, který definuje charakter nového Golfu R. Významnou roli hraje také kombinace intenzivní hnací síly s maximem točivého momentu 420 N.m, velmi moderního podvozku a nejprogresivnějšího pohonu všech kol v této třídě. Výsledkem je nová definice jízdní dynamiky.
Fúze nového pohonu všech kol a technicky vyspělého podvozku přináší řadu inovací, které nabízejí nejvyšší míru agility a radosti z jízdy. Systém 4MOTION s funkcí R-Performance Torque Vectoring variabilně přenáší hnací sílu mezi čtyři poháněná kola. Točivý moment přeplňovaného zážehového motoru je v modelu Golf R rozdělován novou rozvodovkou zadní nápravy nejen mezi přední a zadní nápravu, ale také variabilně mezi zadní kola. Zejména v zatáčkách se tím výrazně zvyšuje agilita.
Světovou novinkou je síťové propojení pohonu všech kol s dalšími podvozkovými systémy, jakými jsou elektronické uzávěrky diferenciálů (XDS) a adaptivní regulace podvozku (DCC), prostřednictvím manažera jízdní dynamiky. Nový Golf R nabízí díky tomuto vzájemnému propojení optimální trakci a maximálně precizní jízdní vlastnosti s neutrální charakteristikou.
Definitivní nastavení nového Golfu R bylo ostatně cizelováno na legendární Severní smyčce Nürburgringu. Ve spojení s paketem "R Performance" disponuje Golf R dokonce speciálním jízdním režimem pro Nürburgring s označením "Special". Všechny zásadní parametry pohonu jsou v jízdním módu "Special" přizpůsobeny legendárnímu závodnímu okruhu - i nový pohon všech kol. A to přináší měřitelné výsledky. Z interních testovacích jízd na Severní smyčce Nürburgringu vyplývá, že je Golf R, sériově vybavený 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou (DSG), až o 19 sekund rychlejší na kolo než předchůdce (7 minut a 51 sekund).
Ohlédnutí do minulosti: První Golf R32, představený v roce 2002, byl automobilovou senzací. S šestiválcem 3,2 litru o výkonu 177 kW (241 k)4 byl nejvýkonnějším Golfem, který Volkswagen do té doby vyrobil. Navíc měl pohon všech kol a z nuly na 100 km/h dokázal zrychlit za pouhých 6,6 sekundy. Oproti původním plánům se prodal trojnásobný počet vozů. Od poloviny roku 2003 se jako první Volkswagen na světě dodával s dvouspojkovou převodovkou (DSG).
V roce 2005 debutoval druhý Golf R32, který byl s výkonem 184 kW (250 k)4 ještě o trochu výkonnější a suverénnější. O čtyři roky později, na IAA 2009 ve Frankfurtu, se odehrála světová premiéra nástupce na základě šesté generace Golfu. Volkswagen u něj vyměnil atmosféricky plněný motor V6 za přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec (TSI), který byl o 21 procent hospodárnější. Z "R32" se stalo "R". Výkon třetí generace přitom vzrostl na 199 kW (270 k)4. V září 2013 následovala, znovu na IAA, čtvrtá generace modelu Golf R na základě Golfu 7, která s výkonem 221 kW4 prolomila magickou hranici 300 k.
1) Vozidlo je studií, která se příliš neliší od budoucí
sériově vyráběné verze.
2) Golf 1.0 TSI, 66 kW (90 k), 5stupňová převodovka -
Spotřeba paliva (EU) v l/100 km: město 5,4, mimo město 4,0, kombinovaná 4,5; emise
CO2 v g/km (kombinované): 104; třída hospodárnosti:
A
3) Golf 1.5 TGI, 96 kW (130 k), 7stupňová převodovka DSG -
Spotřeba CNG (EU) v kg/100 km: město 4,4, mimo město 3,1 - 2,9, kombinovaná 3,6 -
3,5; emise CO2 v g/km (kombinované): 98 - 95; třída hospodárnosti:
A+
4) Tyto modely již nejsou v nabídce.