Ford Ranger slaví 10 let jako nejprodávanější pickup v Evropě
- Ford Ranger byl v roce 2024 již podesáté za sebou nejprodávanějším pick-upem v Evropě a udržel si vedoucí postavení v segmentu se 43,6% podílem na trhu
- V Evropě bylo loni zakoupeno 60 400 Rangerů, což představuje meziroční nárůst o 4 %. Na čtyřech trzích byl podíl v segmentu vyšší než 50 procent, včetně rekordního podílu v Německu
- Do modelové řady Ranger letos přichází nekompromisní Ranger Plug-in Hybrid (PHEV) s nejvyšším točivým momentem ze všech vyráběných Rangerů a systémem Pro Power Onboard s možností napájení nářadí a příslušenství s maximálním příkonem až 6,9 kW.
Pick-up Ranger od společnosti Ford Pro slaví dekádu trvající prvenství v Evropě poté, co zaznamenal 10 let po sobě jako nejprodávanější vůz svého druhu.
V roce 2024 tvořil Ranger téměř polovinu všech prodejů pickupů v Evropě (1), zaznamenal 43,6% podíl v segmentu - meziroční nárůst o 1,3 procentního bodu - s podílem až 54,2 % a růstem až o 18,6 procentního bodu na jednotlivých trzích. V roce 2024 prodala společnost Ford Pro v celém regionu 60 400 vozů Ranger, což představuje meziroční nárůst o 4 procenta.
Ford Pro letos přináší revoluci v nabídce pickupů, a to další atraktivní variantu modelu Ranger pro zákazníky v Evropě - zcela nový Ranger PHEV. Tento nekompromisní elektrifikovaný model nabízí maximální tažnou sílu, (2) užitečné zatížení (3) a terénní výkony Rangeru spolu s dojezdem 43 km pouze na elektrický pohon (4) a točivým momentem až 697 Nm (5) - nejvíce ze všech vyráběných modelů Ranger.
Ranger PHEV také zavádí do modelové řady Ranger systém Pro Power Onboard (6), který zákazníkům umožňuje napájet nářadí nebo outdoorové vybavení s napětím 230 V o celkovém příkonu až 6,9 kW přímo z palubní baterie, aniž by potřebovali generátor. Výroba modelu Ranger PHEV nyní probíhá v jihoafrickém Silvertonu a první dodávky se očekávají od jara letošního roku.
Více informací o zcela novém modelu Ranger PHEV najdete v novém videu společnosti Ford Pro, které najdete zde:
"Deset let, kdy je Ranger nejoblíbenějším evropským pick-upem, bylo založeno na hlubokém porozumění našim zákazníkům a způsobu, jakým používají své vozy - a náš zcela nový Ranger PHEV bude využívat elektrický pohon, aby posunul možnosti pick-upu na další úroveň," řekl Hans Schep, generální ředitel Ford Pro Europe. "Ranger PHEV kombinuje dosud největší točivý moment, schopnost napájet nářadí a vybavení s velkým příkonem, ať už na staveništi nebo v kempu, a schopnost jízdy pouze na elektrický pohon, což představuje obrovský krok vpřed v produktivitě moderních pick-upů."
V roce 2024 tvořil Ranger více než polovinu všech prodaných pickupů na čtyřech evropských trzích: v Irsku (54,2 %), Německu (tržní rekord 53,9 %), Velké Británii (52,4 %) a Belgii (50,1 %).
Výrazný meziroční nárůst podílu v segmentu zaznamenalo také několik trhů, včetně Polska (18,6 procentního bodu), Španělska (9,3 procentního bodu), Norska (6,1 procentního bodu), Velké Británie (5,3 procentního bodu) a Itálie (3,4 procentního bodu).
První dodávky nové generace modelu Ranger byly zahájeny v roce 2023 na základě vývoje, při kterém společnost Ford Pro spolupracovala se zákazníky z celého světa, aby vytvořila pick-up, na který se majitelé mohou spolehnout při podnikání, rodinném životě i dobrodružstvích.
1 Na základě údajů o prodejích společnosti S&P Global Mobility v letech 2015-2023 a údajů o předpovědích prodejů v roce 2024. Belgie, Velká Británie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Španělsko, Švédsko a Švýcarsko.
2 Při odpovídajícím vybavení. Maximální tažná síla se liší v závislosti na nákladu, konfiguraci vozidla, příslušenství a počtu cestujících.
3 Maximální užitečné zatížení se liší a závisí na příslušenství a konfiguraci vozidla. Informace o nosnosti konkrétního vozidla naleznete na štítku na dveřní zárubni. Náklad vždy řádně zajistěte.
4 souladu s celosvětově harmonizovaným zkušebním postupem pro lehká vozidla (WLTP). S plně nabitým akumulátorem lze dosáhnout dojezdu až 43 km - v závislosti na stávající sérii a konfiguraci akumulátoru. Skutečný dojezd se může lišit v důsledku různých faktorů (např. povětrnostní podmínky, styl jízdy, profil trasy, stav vozidla, stáří a stav lithium-iontového akumulátoru). Deklarované spotřeby paliva/energie WLTP, emise CO2 a dojezd na elektrický pohon jsou stanoveny podle technických požadavků a specifikací evropských nařízení (ES) 715/2007 a (EU) 2017/1151 v posledním znění. Použité standardní zkušební postupy umožňují srovnání různých typů vozidel a různých výrobců. Rozsahy emisí CO2 a spotřeby paliva se mohou lišit podle variant vozidel nabízených na jednotlivých trzích.
5 Výkon a točivý moment jsou nezávislé vlastnosti a nemusí být dosaženy současně.
6 Důležité provozní pokyny naleznete v návodu k obsluze.
TZ