Ford Pro představuje Ranger PHEV, který přináší revoluci do světa evropských pickupů

17.09.2024

PRAHA, 17. září 2024 – Ford Pro otevírá novou cestu pro plug-in hybridní pickupy s novým modelem Ranger PHEV, který má premiéru na přávě probíhajícím veletrhu IAA TRANSPORTATION.
Tento nekompromisní nový model nabízí maximální tažnou sílu, užitečné zatížení a terénní výkony modelu Ranger s možností jízdy pouze na elektrický pohon, čímž posiluje vedoucí pozici značky Ford Pro v Evropě v oblasti pick-upů 1a rozšiřuje ucelenou řadu plně elektrických a plug-in hybridních modelů Ford Pro.

Točivý moment až 690 Nm - nejvíce ze všech vyráběných modelů Ranger - a cílový dojezd na elektřinu přes 45 km a plné nabití za méně než 4 hodiny zvyšují atraktivitu nejnovějšího modelu Ranger. Ranger PHEV také zavádí do nabídky modelové řady Ranger technologii Pro Power Onboard, která zákazníkům umožňuje napájet nářadí o výkonu až 6,9 kW přímo z vestavěného akumulátoru a nepotřebuje k tomu generátor.
Kromě modelových řad Wildtrak a XLT uvádí Ford Pro nový model také jako exkluzivní startovací edici Stormtrak PHEV.

"Nový Ranger PHEV přináší výhody elektrifikace ruku v ruce s pracovní výkonností, díky níž si Ranger v Evropě získal věrné fanoušky. Náš první pick-up PHEV v Evropě jsme vyladili k dokonalosti tak, aby byl nesmírně schopným nástrojem pro práci a jízdu v terénu a zároveň prémiovým rodinným vozem s komfortem, konektivitou a schopností jízdy pouze na elektrický pohon," řekl Hans Schep, generální ředitel Ford Pro, Europe.

Ranger PHEV se bude vyrábět v jihoafrickém Silvertonu a první dodávky zákazníkům se očekávají od jara 2025. Nový model se v Evropě připojí ke stávající modelové řadě Ranger se vznětovým motorem, díky čemuž bude lépe vyhovovat různým potřebám zákazníků a místním emisním předpisům.

Síla plug-in hybrid v segment pick-upů

Zcela nová pohonná jednotka PHEV 2,3 kombinuje 2,3litrovýbenzinový motor Ford EcoBoost a 10stupňovou automatickou převodovku s elektromotorem o výkonu 75 kW a akumulátorem s využitelnou kapacitou 11,8 kWh . Výsledný točivý moment 690 Nm je nejvyšší ze všech vyráběných modelů Ranger vůbec a s výkonem 279 k má varianta PHEV vyšší výkon 4 než 3,0litrový turbodiesel V6 modelu Ranger. 2,5

Nová modulární hybridní převodovka integruje elektromotor modelu Ranger PHEV do převodovky, aby se minimalizovala komplexita. Hybridní systém využívá elektromotor k poskytování dodatečného výkonu a točivého momentu při nižších otáčkách v porovnání se systémem využívajícím pouze spalovací motory. Nabíjení akumulátoru pomocí jednofázové 16ampérové nabíječky 6 trvá méně než čtyři hodiny a umožňuje dosáhnout cílového dojezdu více než 45 kmv režimu pouze elektrického pohonu.

Ranger PHEV nabízí stejné pracovní schopnosti, díky kterým si Ranger s naftovým a benzinovým motorem získal zástupy oddaných fanoušků po celém světě. Provozovatelé Rangeru PHEV budou moci i nadále využít užitečné zatížení až jednu tunu, 7 táhnout až 3 500 kg 8 a využívat jistoty v terénu, kterou poskytuje nejnovější systém e-4WD, dvoustupňová rozvodovka a uzávěrka zadního diferenciálu Ranger. Trakční akumulátor je uložen mezi speciálně konstruovanými lištami rámu, aby byly zachovány optimální nájezdové, přejezdové a odjezdové úhly.

Elektromotor umožňuje Rangeru PHEV elektrickou jízdu a řidiči si mohou zvolit, kdy a jak budou využívat energii z baterie, a to v režimech Auto EV, EV Nyní, EV Později nebo EV Nabíjení. 9
Zákazníci mohou také využít rekuperačního brzdění elektromotoru a okamžitého točivého momentu při tažení, převozu těžších nákladů nebo zdolávání náročných terénních úseků, jako jsou skalní průlezy a prudká stoupání. Inženýři společnosti Ford také upravili naladění odpružení pro optimální komfort a jistější výkony na silnici i v terénu s ohledem na jedinečné vlastnosti podvozku a rozložení hmotnosti modelu Ranger PHEV.

Tam, kde to bude možné, umožní systém Ford Pro Home Chargingmajitelům naplánovat nabíjení během levnějších nočních tarifů a Ford navíc očekává, že hybridní pohonné ústrojí přinese úsporu paliva ve srovnání s naftovým motorem V6 s vyšším zdvihovým objemem, který je pro Ranger nadále k dispozici.
,
Technologie Pro Power Onboard v modelu Ranger PHEV podporuje zákazníky, kteří tvrdě pracují a zároveň svůj vůz využívají k volnočasovým aktivitám, možností napájet nářadí na staveništi nebo ledničku a světla v kempu, aniž by potřebovali generátor. Systém standardně nabízí výkon 2,3 kW, ale zákazníci si mohou objednat také variantu o výkonu 6,9 kW, která je vybavena dvěma 15 A zásuvkami v zavazadlovém prostoru, přičemž z každé zásuvky je k dispozici výkon 3,45 kW, který splňuje požadavky na náročnější vybavení. 10

Zaváděcí edice Stormtrak nabízí vysokou standardní výbavu, která zahrnuje:

  • Jedinečné designové prvky Stormtrak s 18palcovými koly z lehké slitiny, maska chladiče se strukturou včelí plástve, průduchyna blatnících a sadou polepů.
  • Matrix LED světlomety, posuvný aerodynamický ochranný rám za kabinou, asistent navádění přívěsu při couvání a 360stupňová kamera ve standardní výbavě pro maximální funkčnost 9
  • Nová barva laku pouze pro Stormtrak - šedá Chill, k dispozici je také černý lak Agate
  • Luxusní kabina se zvukovým systémem B&O s 10 reproduktory a jedinečnými materiály v interiéru

# # #

1 Údaje za celý rok od společnosti S&P Global, dříve IHS Markit Insight. Belgie, Velká Británie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko.

2 Deklarované spotřeby paliva/energie,emise CO2 a dojezd na elektrický pohon podle WLTP jsou stanoveny v souladu s technickými požadavky a specifikacemi evropských nařízení (ES) 715/2007 a (EU) 2017/1151 v posledním znění. Použité standardní zkušební postupy umožňují srovnání různých typů vozidel a různých výrobců.

3 Oficiálně homologovaný dojezd, spotřeba paliva a emise CO2 budou zveřejněny blíže k datu zahájení prodeje.

V souladu s celosvětově harmonizovaným zkušebním postupem pro lehká vozidla (WLTP). S plně nabitým akumulátorem lze dosáhnout cílového dojezdu přes 45 km - v závislosti na stávající sérii a konfiguraci akumulátoru. Skutečný dojezd se může lišit v důsledku různých faktorů (např. povětrnostní podmínky, styl jízdy, profil trasy, stav vozidla, stáří a stav lithium-iontového akumulátoru).

4 Maximální výkon a točivý moment jsou nezávislé parametry a nemusí být dosaženy současně.

5 Homologované emise CO2 262 g/km a homologovaná spotřeba paliva 10,0 l/100 km u modelu Ranger 3,0 l V6 turbodiesel.

6 Odhadované údaje jsou uvedeny na základě modelu Ranger PHEV. Skutečná doba nabíjení a rychlost nabíjení se liší v závislosti na typu použité domácí nebo veřejné nabíjecí stanice a dalších faktorech (včetně počasí, okolní teploty, způsobu jízdy, jízdního profilu, stavu vozidla, stáří, stavu a teploty lithium-iontového akumulátoru).

7 Maximální užitečné zatížení se liší a závisí na příslušenství a konfiguraci vozidla. Informace o nosnosti konkrétního vozidla naleznete na štítku na dveřní zárubni. Náklad vždy řádně zajistěte.

8 Při správné konfiguraci. Maximální tažná síla se liší v závislosti na nákladu, konfiguraci vozidla, příslušenství a počtu cestujících.

9 Funkce asistenta řidiče jsou podpůrné a nenahrazují pozornost řidiče, jeho úsudek a potřebu ovládat vozidlo. Nenahrazují bezpečné řízení. Podrobnosti a omezení naleznete v návodu k obsluze.

10 Důležité pokyny k ovládání naleznete v návodu k obsluze.

TZ