Elektrický Ford Puma Gen-E je připraven k akci

06.12.2024
  • Nová Puma Gen-E je plně elektrickým modelem nejprodávanějšího modelu značky Ford v Evropě. Doplňuje tak možnosti pohonu EcoBoost, a dává tak fanouškům Pumy na výběr z rozšířené řady pohonných jednotek
  • Elektrická Puma nabízí dojezd až 376 km v kombinovaném a až 523 km v městském cyklu WLTP. přičemž nabití na 10-80 % trvá přibližně 23 minut na rychlonabíječce DC o výkonu 100 kW.
  • Zákazníci Pumy milují její styl - Puma Gen-E vyniká jedinečnými sportovními designovými prvky. Kabina nové generace nabízí pokročilou konektivitu a nadstandardní prostornost díky novému GigaBoxu a prostoru pod přední kapotou, tzv. frunku.

PRAHA, 3. prosince 2024 - Ford dnes odhalil nejnovějšího člena své řady elektromobilů - plně elektrickou Pumu Gen-E, která poprvé přináší jízdu s nulovými emisemi do nejprodávanějšího modelu značky Ford v Evropě (1).

Elektrická Puma Gen-E oživuje zábavný jízdní charakter modelu a rozvíjí osobitý design exteriéru Pumy, díky němuž se tento kompaktní crossover stal hitem mezi zákazníky v celé Evropě.

Nové elektrické hnací ústrojí přináší výjimečnou efektivitu a průměrnou spotřebu pouze 13,1 kWh/100 km. Puma Gen-E nabízí dojezd až 376 km na plné nabití (2), takže můžete vyrazit na delší cesty, zatímco dojezd až 523 km ve městě (2) znamená několikadenní městské cestování bez nutnosti nabíjení.

Po připojení k rychlonabíječce trvá nabití z 10 na 80 % přibližně 23 minut, (3) zatímco zrychlení 0-100 km/h za 8,0 s a rychlejší reakce na pokyny volantu podobně jako u Pumy ST.

Obyvatelům měst nebo mladým rodinám nabízí Puma Gen-E ještě efektivnější využití prostoru díky kompaktnímu elektrickému pohonu. Inovativní úložný prostor zavazadlového prostoru Pumy MegaBox byl zvětšen na GigaBox, což znamená až 574 litrů (4) prostoru pro zavazadla bez nutnosti sklopení zadních sedadel, což je více, než nabízejí některá větší SUV. 43litrový přední zavazadlový prostor (4) dobře využívá místo uvolněné benzinovým motorem, které je ideální pro uložení příslušenství, aby bylo přístupné i v případě, že je zavazadlový prostor plný.

"Puma je úspěšný vůz, který si zákazníci oblíbili pro jeho sportovní design a jízdní vlastnosti v kombinaci s jedinečnou praktičností a nejlepším objemem zavazadlového prostoru ve své třídě," řekl Jon Williams, generální ředitel Ford Blue a Model e pro Evropu. "Puma Gen-E je naše nejlepší Puma v historii, s dosud nejzábavnějším jízdním projevem v kombinaci s neuvěřitelně úsporným elektrickým pohonem. A nový, ještě větší GigaBox nabízí bezkonkurenční objem zavazadlového prostoru."

Design exteriéru zachycuje ducha poslední generace modelu Puma a přináší změny, díky nimž je ještě výraznější a aerodynamičtější. Odvážný design přední masky nahrazuje konvenční mřížku chladiče, dává jí svěží tvář a inspiruje se elektrickým SUV Ford Mustang Mach-E. (5) Sportovní zadní spoiler a jedinečný design kol z lehkých slitin dodávají elektrickému vozu na atmosféře a pomáhají elektrické Pumě efektivněji prořezávat vzduch pro ještě lepší výkon.

Digitální zážitek

Uvnitř vozu navazuje svěží a moderní design dvěma displeji s vysokým rozlišením, které má řidič vždy na dosah, takže má vždy vše pod kontrolou. Nejnovější generace informačně-zábavního systému Ford SYNC 4 (6) má navigaci připojenou ke cloudu (7), aby Puma Gen-E získala náskok před městským provozem, a bezdrátové propojení Apple CarPlay a Android Auto (8) znamenají synchronizaci aplikací a informací mezi chytrými telefony a vozem bez použití kabelů.

Nová vyvýšená středová konzola poskytuje praktický úložný prostor pro odložení osobních věcí, které by jinak zahlcovaly kapsy. Posuvná loketní opěrka umožňuje najít nejpohodlnější polohu na dlouhé cestě a nechybí ani bezdrátové nabíjení telefonu.(9)

Puma Gen-E také usnadňuje jízdu ve městě i mimo něj. Zjednodušená elektronická řadicí páka pod volantem umožňuje přepínat mezi jízdou vpřed, neutrálem, zpátečkou a pozicí "parking" s automatickou elektronickou parkovací brzdou. Díky volitelnému režimu jízdy s jedním pedálem je proplouvání městským provozem ještě pohodlnější bez ohledu na to, v jakém ze čtyř jízdních režimů zrovna projíždíte.

Dostupný inteligentní adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a centrováním do jízdních pruhů (10 ,11, 12) plynule zrychluje a brzdí, a dokáže pomocí prediktivního asistenta rychlosti (10) přizpůsobit rychlost jízdy zatáčkám na silnici, kruhovým objezdům a při nájezdu na dálnici nebo výjezdu z ní. Ve městě dokáže volitelný kamerový systém s 360stupňovým prostorovým výhledem zobrazit pohled z ptačí perspektivy pro nastupování a vystupování z nepřehledných míst.

Druhý stupeň výbavy Premium dostává již standardně dynamické LED Matrix světlomety, které využívají prediktivní dynamické natáčení světla, které sleduje silnici před vozem a svítí více tam, kde je to nejvíce potřeba, a upravuje tvar světla pro nejlepší výhled, ať už projíždíte městem, nebo po neosvětlené dálnici.

Puma Gen-E, která se vyrábí v nejmodernějším montážním závodě Ford Otosan v rumunské Craiově a využívá elektrické pohonné jednotky montované ode dneška v závodě společnosti Ford v britském Halewoodu, představuje další krok v rozšiřování nabídky elektromobilů Ford. Pumu Gen-E je možné objednávat ode dneška, dodávky začnou na jaře 2025.

# # #

1 Podle prodejních údajů společnosti Ford.

2 Na základě plného nabití vozu Puma Gen-E. Odhadovaný dojezd podle celosvětově harmonizovaného zkušebního postupu pro lehká vozidla (WLTP). Uvedené údaje slouží pro účely srovnání a měly by být porovnávány pouze s jinými vozidly testovanými podle stejných technických postupů. Skutečný dojezd se liší v závislosti na faktorech, jako je teplota, způsob jízdy, profil trasy, údržba vozidla, stáří a stav lithium-iontového akumulátoru.

3 Doba nabíjení vychází z počítačových technických simulací výrobce. Rychlost nabíjení se snižuje s dosažením plné kapacity akumulátoru. Vaše výsledky se mohou lišit v závislosti na době nabíjení ve špičce a stavu nabití akumulátoru.

4 Kapacita nákladového prostoru a nákladu je omezena hmotností a rozložením nákladu.

5 Dojezd až 600 km na základě plného nabití akumulátoru Mustang Mach-E Extended Range. Odhadovaný dojezd podle celosvětově harmonizovaného zkušebního postupu pro lehká vozidla (WLTP). Uvedené hodnoty slouží pro účely srovnání a měly by být porovnávány pouze s jinými vozidly testovanými podle stejných technických postupů. Skutečný dojezd se liší v závislosti na faktorech, jako je teplota, způsob jízdy, profil trasy, údržba vozidla, stáří a stav lithium-iontového akumulátoru.

6 Nenechte se během řízení rozptylovat ani nepoužívejte přenosná zařízení. Pokud je to možné, používejte systémy ovládané hlasem. Některé funkce mohou být zablokovány, pokud je vozidlo v pohybu. Ne všechny funkce jsou kompatibilní se všemi telefony.

7 Připojené služby a funkce závisí na dostupnosti sítě a kompatibilním plánu. 5G není k dispozici všude. Vyvíjející se technologie/komunikační sítě/možnosti vozidla mohou omezit funkčnost a znemožnit provoz připojených funkcí. Připojené služby nezahrnují Wi-Fi hotspot. Dostupný Wi-Fi hotspot vyžaduje samostatné předplatné.

8 Vyžaduje telefon s aktivní datovou službou a kompatibilní software.Systém SYNC během používání neovládá produkty třetích stran. Za příslušné funkce odpovídají výhradně třetí strany. Android Auto je ochranná známka společnosti Google LLC. Apple CarPlay je ochranná známka společnosti Apple Inc. registrovaná v USA.a dalších zemích.

9 Dostupné bezdrátové nabíjení Qi nemusí být kompatibilní se všemi mobilními telefony.

10 Funkce asistenta řidiče jsou doplňkové a nenahrazují pozornost, úsudek a potřebu řidiče ovládat vozidlo. Nenahrazují bezpečné řízení. Podrobnosti a omezení naleznete v návodu k obsluze.

11 Systém udržování jízdního pruhu neovládá řízení.

12 Pokud je zastavení delší než tři sekundy, musí řidič zasáhnout a stisknout tlačítko "RES" nebo plynový pedál, aby se činnost systému obnovila.

TZ